Jouw creatieve canvas op Instagram.

De eerste introductie voor Nederland met een visueel kanaal, dat was Instagram. De vroege aanwezigheid in onze maatschappij zorgt voor een sterk netwerk met een fors aantal gebruikers. In totaal maken er ruim 5.600.000 Nederlanders bijna dagelijks gebruik van dit kanaal, waardoor het zich na Facebook met het meest populaire platform van ons land mag noemen.

Met de juiste Instagram strategie jouw doelgroep bereiken.

Uit recent onderzoek van Newcom (Nationale Social Media Onderzoek 2019) blijkt dat het gebruik van Instagram onder Nederlanders blijft stijgen. Zo is het gebruik in 2019 met ruim 20% gestegen ten opzichte van 2020, wat neerkomt op 4,9 miljoen. Hiermee is Instagram naar de 4de plek gestegen van de meest gebruikte social media kanalen in Nederland. Met name de stijging in gebruik maakt dat Instagram marketing een interessant onderdeel is binnen jouw marketingmix.

Instagram marketing kan op verschillende manieren worden toegepast. Wil je op de organische manier bezoekers naar jouw pagina en website trekken, of kies je ervoor om op Instagram te adverteren.

Het meest gangbare om mee te starten is het plaatsen van reguliere berichten op de Instagrampagina van jouw bedrijf (organisch). Hiermee bouw je al een mooie basis op en laat je de doelgroep zien dat jullie Instagram wel degelijk als een interessant kanaal zien om projecten en nieuwtjes op te delen. Bij het plaatsen van deze berichten op Instagram maak je gebruik van zogehete hashtags. Hiermee zorg je er weer voor dat jouw berichten ook door de potentiële doelgroep gevonden kunnen worden.